Artikel 3. Gebruikmaking Achteraf Betaald Parkeren
3.1. Gebruiker kan bij Stadsparkeren kiezen voor een abonnementsvorm en een transactievorm. De Gebruiker betaalt, afhankelijk van zijn gekozen vorm, maandelijks een lidmaatschapsfee danwel een transactiefee voor elke keer dat met Stadsparkeren wordt geparkeerd. Inning van deze Servicefees geschiedt periodiek, gelijktijdig met de inning van de verschuldigde Parkeergelden. De meest actuele Servicefees staan op de website van Stadsparkeren vermeld en kunnen door Stadsparkeren worden aangepast na voorafgaande kennisgeving op de website.
3.2. Gebruiker is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de juiste verstrekking van gegevens zoals, kenteken(s), mobiele telefoonnummer(s), NAW-gegevens, bankrekeningnummer gegevens. Mutaties van deze gegevens dient de Gebruiker terstond zelf door te voeren via zijn persoonlijke pagina op www.stadsparkeren.nl of via de Stadsparkeren App. Het doorgeven van deze mutaties via een ander kanaal of een andere organisatie heeft geen werking jegens Stadsparkeren, tenzij Stadsparkeren de mutatie schriftelijk uitdrukkelijk heeft bevestigd dan wel heeft verwerkt.
3.3. Conform lid 1 van dit artikel is Gebruiker te allen tijde verantwoordelijk voor het doorgegeven van een mutatie – zoals een overdracht aan een derde - van het kenteken, ongeacht de mogelijke tijdelijke aard van deze wijziging of gewijzigde eigendom van dit kenteken. Met in achtneming van artikel 2 lid 7 van deze Algemene Voorwaarden kan Gebruiker zijn rechten en verplichtingen niet zonder meer overdragen en wordt Gebruiker derhalve niet ontslagen van zijn (betalings)verplichtingen jegens Stadsparkeren, ongeacht of de kosten daadwerkelijk door hem zelf of door de verkrijger van het kenteken worden gemaakt.
3.4. Indien Gebruiker een Stadspas gebruikt of wenst te gebruiken welke niet door Stadsparkeren zelf is uitgegeven, geeft gebruiker aan Stadsparkeren uitdrukkelijk toestemming om het bij Stadspas behorende interne kaartnummer op te vragen bij de uitgever van zijn Stadspas, opdat de Stadspas elektronisch kan worden gelezen. Ten einde de (eerste) aanvraag/bevraging mogelijk te maken, zal Stadsparkeren je verzoeken om persoonsgegevens te verstrekken zoals deze bekend zijn bij de desbetreffende gemeente, (overheids)instantie of bedrijf. Stadsparkeren zal deze persoonsgegevens – waaronder in ieder geval het kaartnummer en de geboortedatum dient te worden verstaan – enkel verwerken voor het doeleinde van de verificatie van je identiteit bij de uitgever van de Stadspas. Deze persoonsgegevens zullen strikt worden behandeld volgens de relevante regels van (Uitvoeringswet) Algemene Verordening Gegevensbescherming. De geboortedatum zal niet worden opgeslagen en na de bevraging worden verwijderd.
3.5. Gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met zijn wachtwoord voor de toegang tot de Persoonlijke Pagina op de website van Stadsparkeren, de Stadsparkeren app en met eventuele overige toegangs- en PIN-codes. Met inachtneming van artikel 5 van deze Algemene Voorwaarden aanvaardt Stadsparkeren geen aansprakelijkheid voor enige (in)directe schade welke Gebruiker kan oplopen door het niet juist omgaan met zijn gebruikersgegevens, noch ontslaat dit Gebruiker van zijn verplichtingen jegens Stadsparkeren.
3.6. Gebruiker kan zijn Parkeergelden plus Servicefee betalen via een doorlopende automatische incasso. Bij registratie dient de Gebruiker de informatie te verstrekken welke deze automatische incasso mogelijk maakt.
3.7. Gebruikers kunnen bij Stadsparkeren meerdere kentekens per mobiel telefoonnummer registreren, bijvoorbeeld van familieleden of huisgenoten. Indien er meerdere kentekens aan een telefoonnummer zijn toegewezen, moet de Gebruiker bij het starten van een parkeeractie het juiste kentekennummer selecteren. Tevens kan Gebruiker een Stadspas aan een kenteken koppelen, om zodoende ook toegang tot en vertrek uit parkeergarages en/of afgesloten parkeerterreinen te regelen en gelijktijdig een parkeeractie te starten/ stoppen (ook via kentekenherkenning). Via de persoonlijke homepage of Stadsparkeren App kan de Gebruiker zelf kentekens en mobiele telefoonnummers wijzigen, verwijderen of toevoegen.
3.8. Gebruiker is jegens Stadsparkeren verantwoordelijk voor alle kosten welke worden gemaakt onder de door Gebruiker geregistreerde kentekens, e-mailadressen of telefoonnummers, ongeacht of deze al dan niet daadwerkelijk aan hem of haar in eigendom of feitelijk houderschap toebehoort.
3.9. Voor aan- en afmelding van een parkeeractie kan Gebruiker een speciaal daartoe verstrekte Stadspas voor een paslezer, aangeduid met het teken ‘eP’ houden. Gebruiker kan ook gebruik maken van de Stadsparkeren app volgens de op de website http://www.stadsparkeren.nl omschreven methode. Daarnaast kan er in div. gesloten parkeerfaciliteiten gebruik gemaakt worden van kentekenherkenning. Kentekenherkenning is standaard geactiveerd. Kentekenherkenning kan uitgeschakeld worden via de persoonlijke pagina of de Stadsparkeren App.
3.10. Bij gebruik van de App is Gebruiker verantwoordelijk voor de juiste opgave van het parkeerzonenummer van het betreffende gebied, welke is aangegeven op aanduidingen op parkeerautomaten of –borden of garagetickets. Indien Gebruiker gebruik maakt van de Stadspas om een parkeeractie te starten of te stoppen, wordt het zonenummer automatisch door de paslezer doorgegeven. Het gebruik van de GPS functionaliteit in de App is op eigen verantwoordelijkheid. Gebruiker kan geen rechten ontlenen aan de door de App voorgestelde parkeerzone.
3.11. Gebruiker kan geen recht op een parkeerplaats ontlenen aan de diensten van Stadsparkeren. Instructies door Stadsparkeren via de GSM of internet, door controleurs van de gemeente of op andere wijze aan de Gebruiker verstrekte aanwijzingen dienen te allen tijde opgevolgd te worden.
3.12. Gebruiker mag er pas van uit gaan dat een parkeeractie aan- of afgemeld is, nadat een bevestiging hiervan op App of de paslezer is ontvangen. Boete tussen het moment van parkeren c.q. wegrijden en aanmelding c.q. afmelding via de pas of App is voor risico van Gebruiker. Het is de verantwoordelijkheid van de Gebruiker om niet te vergeten zich af te melden voor een parkeeractie. Gebruiker kan gebruik maken van een herinneringsservice via SMS, e-mail en push wanneer dit wordt aangegeven via de Persoonlijke Pagina. Parkeren in strijd met deze Algemene Voorwaarden wordt mogelijk door de gemeente geacht te zijn parkeren zonder betaling. Gebruiker kan geen rechten ontlenen aan de door de App of e-mail verzonden Herinneringsberichten, nu de goede ontvangst hiervan niet door Stadsparkeren kan worden gegarandeerd.
3.13. Wanneer er sprake is van storing in het parkeersysteem van Stadsparkeren, of een netwerk van derden, danwel aanmelding vanwege welke andere reden dan ook niet mogelijk is, dient Gebruiker het verschuldigde parkeertegoed op een andere wijze te voldoen, bijvoorbeeld door een parkeerkaartje te kopen bij de betaalautomaat van de Parkeerlocatie. Voor afmelding in geval van storing kunt u bellen met 0900-1234546 (gebruikelijke belkosten) of jezelf afmelden via de Persoonlijke Pagina.
3.14. Voor het betalen van Parkeergelden in bij Stadsparkeren aangesloten Contractanten (Parkeerlocatie(s)) dient Gebruiker te beschikken over een pas voorzien van een RFID-chip (bv Stadspas, OV-pas, medewerkerspas etc). Een Stadspas wordt of door jouw gemeente of door Stadsparkeren verstrekt. De Stadspas functioneert als parkeerpas. In diverse garages/afgesloten parkeerterreinen is het mogelijk om in- en uit te rijden op het door Gebruiker bij Stadsparkeren geregistreerde en aan de Stadspas gekoppelde kenteken. Toegang tot deze parkeergarages zal automatisch geschieden.
3.15. Wanneer de Gebruiker geen gebruik meer wilt maken van de diensten van Stadsparkeren dan dient Gebruiker via een e-mail aan info@stadsparkeren.nl ondubbelzinnig zijn of haar opzegging kenbaar te maken. Er is geen sprake van een opzegtermijn, de dienstverlening van Stadsparkeren wordt gestaakt per het moment van bevestiging door Stadsparkeren van de opzegging. Een opzegging heeft geen werking jegens eventuele door Gebruiker nog niet betaalde kosten; deze blijven door Gebruiker verschuldigd.
3.16. Stadsparkeren behoudt zich het recht voor om de diensten die zij levert aan Gebruiker o.v.v. een – naar het oordeel van Stadsparkeren – geldige reden op te zeggen of te weigeren. In het geval van weigering kan Gebruiker via info@stadsparkeren.nl de reden hiervan opvragen, doch is Stadsparkeren niet zonder meer tot inhoudelijke beantwoording verplicht.
3.17. Via de persoonlijke homepage kan de Gebruiker zelf kentekens, e-mailadressen en mobiele telefoonnummers wijzigen, verwijderen of toevoegen. Tevens is het mogelijk om meerdere gebruikers aan te maken binnen het account. Daarbij geldt dat e-mailadressen en mobiele telefoonnummers binnen Stadsparkeren maar voor 1 gebruiker kunnen worden ingezet. Indien er meerdere gebruikers via hetzelfde e-mailadres en/of mobiel telefoonnummer gebruikmaken van Stadsparkeren dan kan dit leiden tot foutief gebruik en administratieve onjuistheden binnen en tussen Stadsparkeren accounts en gebruikersprofielen. De Gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het juist koppelen van gegevens.
3.18. Stadsparkeren behoudt zich het recht voor om accounts, waarop langer dan 12 maanden geen actieve parkeeractie heeft plaatsgevonden op inactief te stellen. De Gebruiker kan vanaf dat moment niet langer meer gebruikmaken van dit account, tenzij de Gebruiker dit account weer laat activeren. Hiervoor dient de Gebruiker contact op te nemen met Stadsparkeren via info@stadsparkeren.nl of te bellen met 0900-12345646.